• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
دو شنبه 28 مرداد 1398
کد مطلب : 73378
+
-

ساماندهی کارگران ساختمانی و فصلی  در سمنان

فرماندار سمنان از اجرای طرح ساماندهی کارگران فصلی و ساختمانی در این شهرستان خبر داد و گفت: با تلاش‌های صورت گرفته 2 نقطه در شهر برای تجمع کارگران در نظر گرفته  شده است.

به گزارش مهر، «سید عباس دانایی» در نشست هم‌اندیشی تشکل‌های کارگری شهرستان سمنان در فرمانداری با بیان این‌که کارگران ساختمانی و فصلی در سمنان ساماندهی می‌شوند تأکید کرد:  امیدواریم به‌زودی با پیگیری‌های صورت گرفته امکان استقرار کارگران در این مکان‌ها فراهم شود.

وی با بیان این‌که احقاق حق کارگران، حفظ کرامت آنها، دوری از سرما و گرما و آفتاب در ایجاد 2 منطقه برای ساماندهی کارگران در نظر گرفته شده است افزود: به دنبال احقاق حق این صنف با مشارکت دستگاه‌های متولی و تشکل‌های کارگری هستیم.

فرماندار سمنان بالا بردن سطح آگاهی کارگران نسبت به آسیب‌های اجتماعی روز جامعه را از دیگر اقداماتی دانست که باید در قبال کارگران جامعه صورت گیرد و افزود: پیگیری مسائل رفاهی و انگیزشی کارگران، پیگیری ارتقای سطح حقوق و مسائل معیشتی کارگران در زمره دیگر تأکیدات ما برای 
این قشر است.

وی شوراهای اسلامی کار به‌عنوان حلقه واسطه کارگران و مدیران را یک ابتکار خوب دانست و اظهار کرد: 7 شورای اسلامی کار، ۱۴ نماینده کارگر، 3 انجمن صنفی کارگری و یک کانون کارگران بازنشسته به‌عنوان تشکل‌های کارگری شهرستان سمنان وجود دارند که ظرفیت خوبی برای تعاملات کارگری محسوب می‌شوند.
فرماندار سمنان با اشاره به ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت قشر کارگر جامعه تأکید کرد: استفاده مطلوب از ظرفیت‌های تشکل‌های کارگری برای تحقق شعار سال بسیار ضرورت دارد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید